Analysis of social media

Our lab is the most active research group in the field of analysis of social media. The figure shows the world’s first successful research detecting occurrence of an earthquake (or an event) by only Twitter. The number of its citations is more than 1500. In 2014, prof. Matsuo was a track chair of web mining in WWW Conference.  We continuously engage in election and market trend prediction and analysis.

Details

Consumer Intelligence

ウエブサイトのユーザー行動履歴を分析することで、これまで見えなかった現状を把握することができます。ニコニコ動画、ゼクシイnet、受験サプリなどの大規模なデータを分析することで、定性的な議論になりがちな、消費者ニーズの特定、消費のメカニズムの解明を目指した研究を行っています。

Details

Website Optimization

ユーザとの相互作用を通して、より魅力的なウェブサイトに進化する機械学習システムの研究をしています。中小規模サイトでも適用可能なウェブサイト最適化手法や A/B テストのための自動バリエーション生成などに取り組んできました。

Details